تحرک جزئی تقاضا با حمایت بازارساز

روند کاهشی قیمت آهن آلات روز گذشته در اغلب مبادی فروش همچنان حکمفرما بود و شمار زیادی از شرکت‌ها هم قیمت آهن کیلویی را ثابت اعلام کردند.

بازار ارز با افزایش جزئی قیمت دلار بازار آزاد همراه بود و تا نیمه‌های کانال 49 هزار توان هم رسید، در پایان روز هم هر دلار در بازار آزاد 49 هزار و 300 تومان مبادله شد.

تحلیل روزانه قیمت آهن آلات

روز گذشته قیمت‌هایی که در حوزه میلگرد از سمت بازار مشاهده شد عمدتا ثابت بود و شماری زیادی از مبادی فروش هم قیمت روز میلگرد را بین 100 تا 500 تومان کاهشی اعلام کردند. قیمت میلگرد روز دوشنبه در کف عمدتا حول و حوش ۲۲۶۰۰ تا ۲۳۳۰۰ تومان گزارش شد و در واقع بازار کاملا آرام اما با اندکی تحرکات در سمت خرید گزارش شد.

قیمت روز تیرآهن در غالب شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما چند کارخانه هم بین 10 تا 50 هزار تومان کاهش قیمت داشتند. به عنوان مثال قیمت تیرآهن اصفهان امروز سایز 14 در هر شاخه حدود 4 میلیون تومان اعلام شد. قیمت روز هاش غالبا ثابت بود ولی قیمت تیرآهن لانه زنبوری بین 50 تا 80 هزار تومان کاهش داشت.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی و سپری هم در اکثر مبادی فروش بدون تغییر بود. قیمت روز قوطی، قیمت پروفیل سبک و سایر پروفیل‌ها هم غالبا ثابت اعلام شدند اما قیمت پروفیل نیکان 100 تومان کاهش داشت. قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربست و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز هم تغییری نداشتند.

قیمت ورق سیاه نیز در عمده مبادی فروش با ثبات قیمت همراه بود اما قیمت ورق آهن فولاد مبارکه در برخی ضخامت‌ها بین 100 تا 300 تومان کاهش داشت. قیمت ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی شیروانی و قیمت ورق استیل هم در غالب مبادی فروش کاهش 200 تا 1000 تومانی داشتند.

گزارش‌ها از بورس کالای روز دوشنبه حاکی است از 139 هزار تن شمش بلوم حدود 93 درصد به فروش رسید. قیمت هر کیلو شمش حدود 19 هزار و 516 تومان برآورد شد که حدود 1.46 درصد افزایش داشت.

آنطور که از اوضاع بورس کالا و روند معاملات برمی‌آید به دنبال تلاش بازارساز برای خروج بازار از رکود و حمایت از شرکتها با آزاد شدن فروش اعتباری شمش برای شرکت‌های بزرگ و رفع محدودیت بهین یاب برای خریداران شمش و کنستانتره، نتیجه آن در معاملات بورس هفته گذشته و دیروز مشاهده شد که به نوعی به رقابت‌ در عرضه‌های اعتباری منجر شد.

 

safahanfoolad
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *