انواع تیرآهن بال پهن و معمولی

انواع تیرآهن بال پهن و معمولی

۱–    ابتدا انواع تیراهن را بشناسید

تیراهن از جمله مقاطع طویل آهن آلات بشمار می آید و حجم بالایی از هزینه پروژه های ساختمانی و صنعتی را به خود اختصاص داده است. بنابراین نحوه محاسبه قیمت تیرآهن ساده نیز از حساسیت بالایی برخوردار است. به دلیل هزینه های بالای آن گاهی برخی قیمت تیراهن دست دوم را جستجو میکند اما ما بعلت ایمنی بیشتر به شما خرید دست اول آن را توصیه می‌کنیم.

قیمت تیرآهن در بازار

انواع تیراهن با علائم اختصاری IPE، INP و IPB شناخته می‌شود. تیراهن IPE مطابق با استاندارد اروپا و ایران است. هر یک از انواع تیراهن برای تحمل بارهای خمشی و نیروی برشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کارشناسان آرتان فولاد ایرانیان قیمت تیرآهن هاش یا همان بال پهن را در کنار قیمت تیرآهن ۱۴ ، ۱۶ و دیگر سایزها را به مشتریان ارائه می‌دهد.

طول هر شاخه تیراهن چقدر است؟

تیر معمولا در شاخه های ۱۲ متری عرضه می‌شود اما پیش از خرید می‌توانید با استفاده از جداول وزنی، قیمت تیراهن را به ۲ صورت شاخه ای و یا کیلویی در هزینه های خود لحاظ کنید. استاندارد فرایند تولید تیراهن در ایران به صورت IPE و مطابق با استاندارد اروپا است. تفاوت اصلی تیرآهن IPE با تیر های INP و IPB در شکل مقطع‌تیراهن است.

شکل تیراهن IPE و INP به صورت I شکل است. اما شکل‌تیراهن IPB به صورت H می‌باشد. تفاوت دو مقطع INP  و IPE نیز در شکل بال های آن است.

قیمت تیرآهن ۱۴ و ۱۶ با دیگر سایزها اساسا تفاوت دارد. سایز تیراهن از ۱۰ تا ۳۰ در بازار ایران موجود است. استاندارد‌تیرآهن تولیدی در این سایزها مطابق با استاندارد اروپا بوده و با علامت اختصاری IPE می‌باشد. پرکاربردترین انواع تیراهن IPE در سایزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸می‌باشد. یکی از پرتقاضاترین انواع تیرآهن، تیرآهن ۲۰ اهواز میباشد. اما تیراهن هاش یا همان IPB در سایزهای ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ در بازار وجود دارد.

۲–    قیمت تیرآهن در بنگاه و کارخانه چه تفاوتی دارد؟

محل تحویل تیراهن بستگی به درخواست مشتری و تناژ مورد استفاده دارد و می‌تواند در بنگاه اصفهان، بنگاه تهران و یا کارخانه باشد که میزان کمی اختلاف قیمت در بین آنها وجود دارد. از لحاظ زمانی نیز در کمترین زمان ممکن پس از ثبت سفارش و پیگیری کارشناسان ما، می‌توانید تیرآهن خود را تحویل بگیرید.

به طور کلی، عواملی از جمله کیفیت، اعتبار، عرضه و تقاضای برندهای مختلف باعث اختلاف در بین برندهای مختلف از لحاظ قیمت تیرآهن می‌باشد. مهمترین برندهای‌تیراهن در ایران ذوب آهن اصفهان که به تیراهن اصفهان معروف است، تیرآهن کرمانشاه ، تیراهن ناب تبریز و تیرآهن‌یزد می‌باشد. با اینحال، شما می‌توانید از لیست زیر قیمت تیراهن در برندهای ذوب آهن، کرمانشاه، یزد، اهواز، آرین و ناب تبریز را مشاهده کنید.

۳-    تیراهن های تولید داخل بهتر است یا وارداتی؟

کارخانه های تولید تیراهن ساده در ایران شامل تعداد انگشت شماری است. ذوب آهن اصفهان با ارائه بیشترین سایز تولیدی، رهبر بازار این محصول طویل است. ذوب اهن اصفهان در سایزهای ۱۲ الی ۳۰ تیراهن IPE به بازار عرضه می‌کند. علاوه بر تیرآهن ذوب آهن اصفهان، کارخانه فایکو نیز، در سایزهای ۱۴ الی ۲۴ این محصول در بازار فعالیت دارد.

برندهای فولاد کرمانشاه، تیراهن فولاد اهواز ، فولاد آرین، ناب تبریز و فولاد یزد از دیگر برندهای تامین کننده تیراهن در ایران هستند. اما برندهای وارداتی تیراهن هاش در ایران، ترکیه، کره و روسیه می‌باشد.

– مقایسه قیمت آنلاین تیرآهن داخلی و وارداتی

عموما در سایزهای تولیدی توسط کارخانه های ایران، بخصوص در نوع IPE تیراهن به صورت وارداتی کمتر دیده می‌شود. یا می‌توان گفت با توجه به کیفیت مناسب تولید داخل، اقدام به واردات تیراهن‌های با سایز مشابه تولید داخل وارد نمی‌گردد. بنابراین مقایسه قیمت آنلاین تیرآهن در داخل با وارداتی قابل قیاس نمی‌باشد.

لذا تیراهن های وارداتی اغلب تیراهن های هاش بوده که در ایران عرضه این محصولات کمتر است. و در حال حاضر دو کارخانه ذوب آهن و فایکو تنها تولیدکننده های آن در تعداد محدودی از سایزها هستند.

۴-    پیش بینی قیمت تیرآهن در روزهای آینده

بررسی، تحلیل و سپس پیش بینی قیمت تیرآهن بال پهن در روزهای آینده امری تخصصی است که نیاز به دانش و اطلاعات کافی از وضعیت بازار دارد. کارشناسان نکته مهم در پیش بینی قیمت تیراهن ۱۴ و ۱۶ که پرتقاضا ترین سایزها در بازار هستند، را استفاده از ابزاری بجز شنیده ها و تصمیمات بازار میدانند. این ابزار در علم بازارهای مالی دنیا، همان ابزار تکنیکال است.

بنابراین اگر در هر سایت یا مجله ای، با عنوان پیش بینی قیمت تیرآهن ساده و معمولی و دیگر آهن الات روبرو شدید؛ و یا تیتر علت افزایش قیمت آنلاین تیرآهن را مشاهده کردید و در آن محتوا تنها به اخبار و شنیده های بازار تکیه شده بود، بدانید که تنها ۴۰ درصد مسیر در آنجا شفاف سازی گردیده است. در صورتی که بخش مهمتر یک پیش بینی استفاده از ابزار تکنیکال به طور صحیح و حرفه ای می‌باشد. لذا، حضور تیم متخصص تحلیل تکنیکال در هر تحلیل و پیش بینی قیمتی، ضروری و جزء جدایی ناپذیر آن می‌باشد.

قیمت آنلاین تیرآهن
safahanfoolad
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *