تثبیت جایگاه ایران و اصفهان به عنوان فولادساز و صادر کننده برتر ایران و جهان

انجمن جهانی فولاد در گزارش میزان تولید جهانی فولاد خام در ماه “ژوئن” ۲۰۲۳ میلادی (۱۱ خرداد تا ۹ تیر ۱۴۰۲) اعلام کرد: تولید جهانی فولاد خام در این ماه به ۱۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن رسید که ۱.۱ درصد نسبت به تولید “ژانویه” تا “ژوئن” سال ۲۰۲۲ و ۰.۱ درصد نسبت ماه “ژوئن” سال پیش کاهش داشت.

این سند که بر اساس اطلاعات گزارش شده ۶۳ کشور تولید کننده فولاد به این انجمن گردآوری شده، نشان می‌دهد با وجود کاهش تولید بیشتر فولادسازان عمده جهانی میزان تولید فولاد در کشورهای چین، ایران،روسیه و هند افزایش داشته است.

این گزارش حکایت از تثبیت جایگاه کشورمان به عنوان هفتمین فولادساز جهان دارد و بیشک این رتبه، درتثبیت موقعیت اقتصادی استان اصفهان که بزرگترین تولید کننده فولاد کشور است نیز موثر است، زیرا اولین محصول صادراتی استان، چُدن، آهن و فولاد است و حتی محصولات تولیدی از آهن و چُدن نیز در رتبه سوم بین اقلام صادراتی اصفهان قرار دارند.

 

درصد تغییرات میزان تولید در ماه‌های ژانویه تا “ژوئن” سال ۲۰۲۳ نسبت به سال پیش از آن نشان می دهد: بیشترین افزایش مربوط به ۲ کشور هند و ایران است که به ترتیب رشد ۷.۴ و ۴.۸ درصدی را در ۶ ماه ابتدایی سال میلادی جاری تجربه کردند و در رتبه های بعدی چین با ۱.۳ و روسیه با ۱.۰ درصد افزایش تولید در جایگاه‌های بعدی بیشترین افزایش ۶ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدا مشابه سال قبل قرار گرفتند.

بر پایه این گزارش از نظر درصد تغییرات میزان تولید ماه “ژوئن” امسال نسبت به همین ماه در سال پیش، کشورمان با رشد ۱۷.۴ درصدی در صدر لیست بیشترین افزایش قرار دارد و بعد از کشورمان، کشورهای هند با ۱۲.۹، روسیه ۳.۸ , ایالات متحده آمریکا با ۰.۵ و چین با ۰.۴ درصد افزایش در رتبه های بعدی قرار دارند.

safahanfoolad
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *